به پـودسـان خـوش آمدید

راهنمای خرید بهترین کابل فیبر نوری نگزنس

فهرست مطالب

کابل فیبر نوری نگزنس

راهنمای خرید کابل فیبر نوری نگزنس

منظور از کابل فیبر نوری نگزنس کابلی است که از رشته های بسیار باریک و شفاف از جنس شیشه ای یا پلاستیک تشکیل شده است. این کابل قادر است اطلاعات را به وسیله نور و با سرعت بسیار بالایی از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کند. از همین نظر کابل های فیبر نوری نسبت به کابل های معمولی دارای برتری هستند.

این کابل ها به دلیل داشتن سرعت بالا در انتقال اطلاعات و عدم تاخیر در آن، جایگزین سیستم های وایرلس و کابل های مسی در شبکه شده اند. جالب است بدانید میزان ظرفیت انتقال اطلاعات در فیبرهای نوری چیزی بین 2.5 تا 10 مگابایت بر ثانیه است که البته این مقدار در هر نوع از این کابل ها متغیر خواهد بود. به همین دلیل از کابل های فیبر نوری در مخابرات، ابزار های دقیق پزشکی و نظامی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

 

کابل فیبر نوری نگزنس

کابل فیبر نوری نگزنس به کابلی گفته میشود که توسط شرکت نگزنس فرانسه تولید شده باشد. کمپانی نگزنس یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه در سرتاسر دنیاست. به طوری که بسیاری از کشور های دنیا  برای پشتیبانی از زیرساخت های شبکه ای با این کمپانی قرار داد دارند. محصولاتی که توسط این شرکت تولید میشوند از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند.

بنابراین استفاده از این محصولات در زیر ساخت های شبکه ای یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. به طوری که استفاده از این تجهیزات باعث ایجاد اطمینان خاطر از عملکرد درست آنها میشود.

 

کاربرد های کابل فیبر نوری نگزنس

همانطور که گفته شد کابل فیبر نوری نگزنس دارای رشته های فیبر نوری با ضخامت بسیار کمی و معادل با موی سر انسان دارد. تعدادی از این تار های نوری در درون یک کابل قرار میگیرند و در نهایت کابل فیبر نوری را تشکیل میدهند.

از همین تار ها برای انتقال اطلاعات در مسافت های بسیار طولانی مورد استفاده قرار میگیرد. علت این امر برمیگردد به سرعت بالای انتقال اطلاعات و امکان پایین ایجاد نویز در این کابل هاست. از این رو امروزه از این کابل ها برای شبکه های تلفن بین شهری و حتی شهری، شبکه های کامپیوتری و اینترنت استفاده میکنند.

 

انواع کابل فیبر نوری

 

کابل فیبر نوری نگزنس در انواع مختلفی تولید میشوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

کابل خاکی فیبر نوری (OBUC)

کابل خاکی فیبر نوری (OBUC) دارای غلافی فلزی و یک نوار برای جذب رطوبت است. این دو ویژگی سبب شده است که این کابل ها در برابر جوندگی و رطوبت نفوذ ناپذیر باشد. همین دو ویژگی سبب شده است که از این نوع کابل ها برای دفن در زیر زمین استفاده شود.

کابل کانالی فیبر نوری (OCUC)

کابل کانالی فیبر نوری (OCUC)   فاقد هر نوع نوار جاذب رطوبت یا ژله است. به همین منظور بهتر است برای استفاده از آن از داکت استفاده شود. اما گفتنی است که میتوان در آن از ژله نیز استفاده کرد.

کابل هوایی فیبر نوری (OSSC)

کابل هوایی فیبر نوری (OSSC) در کابل کشی های هوایی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع کابل ها فاقد ژله بوده و خشک هستند. از طرفی به این نوع کابل ها فیگور 8 نیز می‌گویند. زیرا این کابل ها دارای یک لایه آرمور به صورت یک کابل مهار فلزی و دو لایه روکش هستند و شبیه به عدد 8 هستند.

 

ساختار انواع کابل فیبر نوری نگزنس

کابل های فیبر نوری در دو مدل تک حالتی و چند حالتی تولید میشود.

  • کابل تک حالتی یا Single Mode: از این نوع کابل ها برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار میگیرد. حجم انتقال اطلاعات در این نوع کابل ها نسبت به کابل های چند حالتی کمتر است و منبع نور آن لیزر است.
  • کابل چند حالتی یا Multi Mode:   از این نوع کالا برای انتقال اطلاعات در مسافت های کوتاه استفاده میشود. حجم انتقال اطلاعات در این نوع کابل ها زیاد است و منبع نوری آن LED است.

ساختار کابل فیبر نوری نگزنس

 

کابل فیبر نوری نگزنس از روکش خارجی، پوسته و هسته تشکیل شده است.

  • روکش خارجی: روکش خارجی که در انواع کابل فیبر نوری مورد استفاده قرار میگیرد بسته به مدل و نحوه استفاده آن میتواند جنس های متفاوتی داشته باشد.
  • هسته: اصلی ترین بخش فیبر نوری هسته است. هسته ها معمولا از جنس شیشه یا پلاستیک هستند. اما جنس شیشه آن از کیفیت و سرعت بالاتری نسبت به هسته پلاستیکی برخوردار است. به طوری که از کابل دارای هسته شیشه ای در فواصل طولانی و از کابل دارای هسته پلاستیکی در فواصل کوتاه استفاده میشود.
  • پوسته: هسته درون پوششی پلاستیکی و شیشه ای قرار میگیرد که جنس آن با جنس هسته متفاوت است ، این کار باعث بازتابندگی نور به درون هسته میشود.

مزایای کابل فیبر نوری نگزنس

طی جمع بندی مزایای کابل فیبر نوری نگزنس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع کابل کاملا هزینه مناسب و مقرون به صرفه ای دارد.
  • امکان سرعت تبادل اطلاعات به کمک این کابل ها افزایش میابد.
  • میتوان از این نوع کابل در مسافت های طولانی استفاده کرد.
  • این نوع کابل ها دارای وزنی بسیار سبک هستند.
  • با استفاده از کابل های فیبر نوری میتوان از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

 

قیمت کابل فیبر نوری نگزنس

همانطور که گفته شد این کالا  از کیفیت بالایی برخودار است. همچنین برند نگزنس یک برند معروف و معتبر فرانسوی است. از این رو قیمت تجهیزات شبکه ای که توسط نگزنس تولید میشود به نسبت دیگر برند ها بیشتر است.

ولی این موضوع به معنای گران قیمت بودن این تجهیزات نیست. زیرا در مقابل کیفیت بسیار بالای این تجهیزات، قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته شده است کاملا منصفانه و به صرفه است. اگر چه ممکن است در بازار با نمونه فیک و ارزان این تجهیزات رو به رو شوید که بدیهی است در چنین شرایطی انتخاب نمونه فیک آن ها کاری هوشمندانه نیست.

 

راهنمای خرید بهترین کابل فیبر نوری نگزنس

همانطور که گفته شد نمونه فیک تجهیزات نگزنس در بازار به وفور یافت میشود. از این رو اگر قصد خرید کابل فیبر نوری نگزنس اصل را دارید لازم است به فروشگاه های معتبر در سرتاسر کشور مراجعه کنید. همچنین میتوانید برای خرید به وب سایت های رسمی و معتبر نیز مراجعه نمایید.شرکت تجهیزات شبکه پودسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند