به پـودسـان خـوش آمدید

معرفی پچ پنل لگراند + هر آنچه لازم است درباره آن بدانید!

فهرست مطالب

معرفی پچ پنل لگراند|ارتباطات شبکه پودسان

پچ پنل لگراند چیست؟

برای معرفی پچ پنل لگراند در این روزها که شبکه های کامپیوتری لحظه به لحظه به سوی گسترده تر شدن پیش می روند، فروش پچ پنل لگراند به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. می دانید پچ پنل چیست؟ با کاربردهای این دسته از تجهیزات شبکه آشنایی دارید؟! اگر پاسختان به این سوالات و سوال های مشابه منفی است، این مطلب مختص شماست. تا پایان همراه و هم گام شرکت ارتباطات شبکه پودسان باشید!

 

معرفی پچ پنل لگراند|ارتباطات شبکه پودسان

لگراند؛ برندی نام آشنا در زمینه تولید تجهیزات شبکه

لگراند یک شرکت فرانسوی صاحب نام و معتبر است که در زمینه تولید تجهیزات اکتیو شبکه و پسیو شبکه می درخشد. یکی از بهترین برند ها برای خرید کابل شبکه ، کیستون شبکه ، پچ کورد ها و … می باشد چراکه این برند از کابل شبکه گرفته تا کیستون شبکه، از پچ پنل گرفته تا انواع پچ کورد و رک و ترانک و… را با بالاترین کیفیت تولید نموده و با مناسب ترین قیمت روانه بازار می کند. همین موضوع سبب محبوبیت بی حد و اندازه این برند در میان کاربران شبکه های کوچک و بزرگ شده است!

معرفی پچ پنل لگراند|ارتباطات شبکه پودسان

معرفی پچ پنل لگراند  و کاربرد آن در شبکه های کامپیوتری

پچ پنل لگراند قطعه ای مستطیل شکل و دارای 12 یا 24 پورت است که در انتهای مسیر کابل های شبکه مستقر می شود. این قطعه که درون رک قرار می گیرد، زمینه اتصال کابل ها به تجهیزات گوناگون شبکه همچون روتر، سوئیچ و… را فراهم می سازد. به عبارت ساده تر با وجود این تجهیزاتِ پسیو نودهای شبکه دیگر به طور مستقیم به تجهیزاتی نظیر روتر و سوئیچ و… وصل نمی شوند. بلکه در یک نقطه گرد آمده، به پچ پنل وصل شده و این دستگاه ارتباط آن ها با سایر تجهیزات را ممکن می سازد. بدین ترتیب شبکه به طور قابل توجهی منظم تر خواهد شد!

خُب تا بدین جا دریافتیم که کابل های منشعب از نودهای شبکه در یک نقطه جمع شده و به پچ پنل لگراند وصل می شوند. حالا خودِ پچ پنل لگراند چگونه به تجهیزات شبکه اعم از روتر و سوئیچ و… وصل می شود؟! برای اتصال پورت های پچ پنل لگراند به سایر تجهیزات شبکه از کابل هایی تحت عنوان پچ کورد استفاده می شود. انواع پچ کورد لگراند نمونه ای از کاربردی ترین انواع کابل شبکه لگراند هستند که حداقل 20 یا 30 سانتی متر و تا 30 متر طول دارند.

اصلی ترین دلیل استفاده از پچ پنل لگراند ایجاد نظم در شبکه یک مجموعه است. در صورت بروز مشکلات فیزیکی، عیب یابی شبکه های فاقد پچ پنل یکی از دشوارترین کارهای دنیا است! این در حالی است که در صورت وجود این دستگاه خیلی ساده و بی دردسر می توان منشا مشکل را تشخیص داد و ایراد را رفع کرد. همین موضوع سبب افزایش چشمگیر فروش پچ پنل لگراند شده است!

معرفی پچ پنل لگراند|ارتباطات شبکه پودسان

انواع پچ پنل لگراند

جالب و در عین حال لازم است بدانید که پچ پنل های لگراند را بر اساس پارامترهای متعدد و متنوعی تقسیم بندی می کنند. در ادامه هر یک از این دسته بندی ها را معرفی نموده و به طور مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

 

انواع پچ پنل لگراند بر اساس CAT

این دسته از پچ پنل ها را بر اساس نوع CAT کابل های استفاده شده در شبکه تقسیم بندی می کنند. به عنوان مثال اگر کابل های استفاده شده در شبکه از نوع CAT6 هستند، استفاده از پچ پنل های CAT6 برای اتصال آن ها به تجهیزات شبکه الزامی است. انواع پچ پنل لگراند بر این مبنا عبارتند از:

  • CAT 1
  • CAT 2
  • CAT 3
  • CAT 4
  • CAT 5
  • CAT 5e
  • CAT 6
  • CAT 6a
  • CAT 7

 

 

انواع پچ پنل لگراند بر اساس تعداد پورت 

دسته بندی پچ پنل های لگراند بر اساس تعداد پورت هایی که این تجهیزات دارند و می توان نودهای شبکه را به آن ها وصل کرد، یکی دیگر از رایج ترین انواع دسته بندی است. گفتنی است که این تجهیزات به طور معمول دارای 24 پورت، 12 پورت و… هستند.

 

معرفی پچ پنل لگراند|ارتباطات شبکه پودسان

پچ پنل POE

پچ پنل POE یکی دیگر از کاربردی‌ترین انواع پچ پنل موجود در بازار است. این پچ پنل بی نظیر به دلیل بهره مندی از فناوری POE قادر به تأمین برق مصرفی شبکه از طریق کابل شبکه استفاده شده برای ارتباط می‌باشد. استفاده از این تکنولوژی فوق العاده در تلفن های IP، دوربین های مدار بسته تحت شبکه و… رایج می باشد.

 

 

پچ پنل Unloaded لگراند

پچ پنل Unloaded نوعی پچ پنل لگراند فاقد کیستون لگراند است. این دستگاه تنها یک ریل خالی است که کاربر با توجه به نیاز خود می تواند پورت های مرتبط را بر روی آن نصب نموده و مورد استفاده قرار دهد.

 

 

پچ پنل ماژولار لگراند

پچ پنل های ماژولار لگراند نیز فاقد کیستون بوده و به صورت یک ریل خالی به بازار عرضه می شوند. از آن جا که کاربر می تواند ماژول مورد نیاز خود را بر روی این پچ پنل ها نصب کرده و استفاده کند، آن ها را تحت عنوان پچ پنل ماژولار نامگذاری کرده اند. می دانید مزیت اصلی پچ پنل های ماژولار لگراند چیست؟!

در صورت بروز خرابی در یک پورت کافی است همان پورت را تعویض کنید و نیازی به تعویض کل دستگاه نیست!

 

 

پچ پنل فیبر نوری لگراند

این دسته از پچ پنل ها که دارای پورت های فیبر نوری هستند، به منظور مجتمع نمودن و خاتمه دادن به رشته های فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرند. پچ پنل فیبر نوری لگراند در دو نوع دیواری و رکمونت موجود هستند. طراحی این پچ پنل ها به گونه ای صورت پذیرفته است که قادر به محافظت از ساختار شکننده رشته های فیبر نوری می باشند.

 

معرفی پچ پنل لگراند|ارتباطات شبکه پودسان

فروش پچ پنل لگراند؛ بهترین ها را از شرکت ارتباطات شبکه پودسان بخواهید!

شرکت ارتباطات تجهیزات شبکه پودسان معتبرترین مرکز فروش پچ پنل لگراند با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت است. این را ما نمی گوییم، مقایسه ها می گویند. شما هم اول مقایسه کنید، سپس اعتماد کنید. با افتخار پاسخگوی اعتماد ارزشمندتان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند