به پـودسـان خـوش آمدید

بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه

فهرست مطالب

بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه

اگر قصد دارید مدیریت یک شبکه کامپیوتری را برعهده بگیرید و یا این که تنها قصد اجرای آن را دارید و می خواهید بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه را شناسایی کرده و خریدی مطمئن و با صرفه را تجربه کنید محل درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید.

در این مطلب نخست باید با یک سری از مفاهیم پایه آشنایی پیدا کنید که ما را در درک کردن ادامه مطالب یاری کند، این مفاهیم عبارت اند از شبکه کامپیوتری، انواع شبکه های کامپیوتری، تجهیزات پسیو شبکه و همچنین تجهیزات اکتیو شبکه، نصب تجهیزات شبکه و … البته که به احتمال زیاد شما با مواردی که در ادامه بیان خواهد شد آشنایی دارید اما خواندن و مرور دوباره شان خالی از لطف نیست. این را هم مد نظر داشته باشید که فروشگاه اینترنتی پودسان فروش کابل شبکه را به صورت آنلاین انجام می دهد که مزیت مهمی بشمار می رود.

شبکه های کامپیوتری

آشنا شدن با چیستی شبکه های کامپیوتری شما را یک پله تا پی بردن به این که بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه کدام است نزدیک تر می کند پس این بخش را با دقت مطالعه کنید. شبکه کامپیوتری عبارت اند از مجموعه ای از گره ها که با یکدیگر منابعی را که در اختیار دارند به اشتراک می گذارند که این منابع می تواند سخت افزاری و نرم افزاری باشد. منابع سخت افزاری به دسته ای از منابع در شبکه های کامپیوتری اطلاق می شود که قابل لمس هستند مانند حافظه دیسک سخت، چاپگر، حافظه رم، پردازنده.

منابع نرم افزاری به آن دسته اطلاق می شود که قابل لمس کردن نیستند مانند برنامه های کاربردی، متن ها، پوشه ها، فایل ها و … تمامی این منابع در صورت اشتراک گذاری موجب بوجود آمدن مزیت هایی می شوند که عبارت اند از: صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در فضای مورد استفاده و از همه این ها مهم تر موجب صرفه جویی در زمان می شود.

انواع شبکه های کامپیوتری

برای یافتن بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه باید با انواع شبکه های کامپیوتری و مقیاس فعالی آن ها آشنا شوید که با توجه به نیاز هایتان تصمیم بگیرید. شبکه های کامپیوتری را از نظر مقیاس عملیاتی و تعداد گره های موجود در آن ها تقسیم بندی می کنند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

شبکه LAN : این شبکه ها از تعداد کمی گره تشکیل شده اند که فاصله آن ها از یکدیگر کم است.

شبکه MAN : این شبکه ها از دسته قبلی وسعت بیشتری دارند و در اندازه یک شهر گسترده هستند، بدیهی است که تعداد گره های آن هم به مراتب بیشتر باشد.

شبکه WAN : این دسته از شبکه ها بسیار گسترده تر از شبکه های قبلی هستند و در مقیاس یک کشور و یا کل جهان فعالیت می کنند که به شبکه کامپیوتری جهانی، اینترنت گفته می شود. هر شبکه ای که از دسته قبل از خودش بزرگتر است، از مجموعه ای از آن ها تشکیل شده و همه شبکه ها با بهم پیوستن و اتصال تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه بوجود می آیند.

تجهیزات پسیو شبکه

شرکت پودسان یعنی مدیریت این وب سایت نه تنها بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه است فروش کابل شبکه را هم بصورت آنلاین به فروش می رساند. این دسته از تجهیزات شبکه، تاثیری در هدایت و تغییر اطلاعات ارسالی و دریافتی ندارند و برای کار کردن از انرژی برق استفاده نمی کنند. تعدادی از تجهیزات غیرفعال یا پسیو شبکه عبارت اند از: کابل شبکه، پریز شبکه، بوت کاور، کابل منیجر، رک و … که در ادامه از هر کدام توضیح کوتاهی بیان خواهد شد.

کابل شبکه

کابل های شبکه وظیف دارند که اطلاعات ارسالی بین گره های شبکه را بدون از دست رفتن اطلاعات و تغییر در آن ها، اطلاعات را به مقصد برسانند. در میان کابل های شبکه می توان به کواکسیال، زوج سیم به هم تابیده و فیبر نوری اشاره کرد. از بین این کابل ها، زوج سیم به هم تابیده از کاربرد بیشتری برخوردار است و همچنین دارای انواع مختلفی از نظر سرعت و نویز پذیری است. از لحاظ نویز پذیری به دو مدل کلی بدون روکش محافظ برای کاهش نویز پذیری و مدل با روکش محافظ تقسیم بندی می شود.

که همین ها به 6 مدل تقسیم می شوند که از توضیح آن ها خودداری می کنیم. و گفتن این نکته هم قابل توجه است که علت نام گذاری این کابل آن است که در این کابل از 4 زوج سیم استفاده شده که دو به دو به یکدیگر تابیده شده اند و این امر برای کاهش نویز پذیری ضروری است. بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه بی شک باید تمامی مدل های کابل زوج سیم به هم تابیده را تحت عنوان شرکت های مطرح به فروش برساند تا بتوان به آن لقب بهترین را داد.

نصب تجهیزات شبکه

بعد از این بخش به سراغ موضوع اصلی یعنی اینکه بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه کدام است خواهیم رفت پس با ما همراه باشید. برای نصب تجهیزات شبکه باید دانش لازم را کسب کرد و به کسانی که این دانش را کسب می کنند و دارای مدرک معتبر هستند، تکنسین شبکه گفته می شود. تکنسین شبکه مسئولیت های مختلی را بر عهده دارد که برخی از آن عبارت اند از:

برپا کردن شبکه های کامپیوتری، تکمیل فرایند ساخت شبکه و رساندن آن به مرحله اجرایی، طراحی شبکه به صورت آینده نگرانه (یعنی برای نیاز های آینده شبکه از جمله افزایش کاربران شبکه و عیب یابی شبکه استاندارد های لازم را رعایت کند که به موجب آن از توقف کار شبکه جلوگیری می شود.)، عیب یابی شبکه، آموزش مفاهیم پایه شبکه به کاربران شبکه و هنچنین آموزش مباحث امنیتی. نصب تجهیزات شبکه های کامپیوتری بدین صورت است که نیاز ها و شرایط شبکه را به طور دقیق به تکنسین شبکه توضیح می دهیم و این تکنسین است که تصمیمات تخصصی را اتخاذ می کند و شما تنها باید شرایط لازم را برای او مهیا کنید.

سخن آخر

بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه بدون شک فروشگاه پودسان است. این فروشگاه که مرکز اصلی فروش آن در تهران واقع شده، قادر است که فروش کابل شبکه مانند انواع کابل شبکه لگراند و نگزنس و بسیاری از تجهیزات شبکه را به صورت آنلاین انجام دهد. شرکت پودسان با دارا بودن تنوع زیادی از محصولات شرکت های معتبر مانند لگراند و نگزنس و … پودسان بهترین فروشگاه برای خرید کابل شبکه و دوربین مدار بسته و داکت و تران و تجهیزات اکتیو شبکه مانند سوئیچ و روتر است. پس بدون معتلی سفارش خود را ثبت کنید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را از این کار خواهید گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند