به پـودسـان خـوش آمدید

راهنمای خرید بهترین پچ کورد فیبر نوری

فهرست مطالب

پچ کورد فیبر نوری

راهنمای خرید پچ کورد فیبر نوری

پچ کورد فیبر نوری به کابلی گفته میشود که از دو طرف به کانکتور فیبر نوری متصل میشود. از این کابل ها برای برقراری ارتباط بین قطعات و تجهیزات در شبکه فیبر نوری استفاده میشود. به پچ کورد فیبر نوری ، پچ کیبل هم گفته میشود. انواع مختلفی از پچ کوردها وجود دارد که در این مقاله به طور مفصل به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. برای مثال میتوان به پچ کورد ها و کانکتورهایE2000، FC، LC، SC، ST ،MU ،MTRJ  اشاره کرد. درواقع پچ کورد ها را بسته به کانکتور های متصل به آنها تقسیم بندی میکنند. برای خرید پچ کورد فیبر نوری و استعلام قیمت با کارشناسان پودسان تماس بگیرید.

 

انواع پچ کورد ها و کانکتورها

همانطور که گفتیم میتوان انواع پچ کورد فیبر نوری را با انواع کانکتورهای فیبر نوری دسته بندی کرد. به همین منظور پچ کورد SC به دلیل وجود کانکتور SC به این نام خوانده میشود. پس نام پچ کورد های  FC، LC، SC، ST ،MU ،MTRJ، MTP با نام کانتکور ها ترکیب شده است. جالب است بدانید تقسیم بندی دیگری وجود دارد که بسته به نوع صیقل فرول کانکتور است که در آن سه نوع پچ کورد با نام های APC، UPC، PC نام گذاری و تقسیم بندی میشود.

 

پچ کورد LC  چیست؟

 

نوعی کانکتور به نام Lucent وجود دارد که مخفف آن عبارت آن LC است. به همین دلیل به ترکیب پچ کورد و کانکتور Lucent، پچ کورد LC میگویند. نحوه نصب کانکتور LC با فشار و چفت شدن همراه است. پچ کورد نوری LC نوعی پچ کورد کوچک بوده و فضای بسیار کمی را اشغال میکند به همین دلیل بسیار محبوب و پرطرفدار است. این نوع پچ کورد معمولا برای نصب در بخش های کم حجم و پرتراکم استفاده میشود. در پچ کورد فیبر نوری LC از فرول 1.25 میلی متر استفاده میشود که این حدودا نصف اندازه پچ کورد SC است. این نوع پچ کورد ها وقتی در وضعیت سینگل مود قرار بگیرند دارای عملکرد بسیار خوبی است. این نوع پچ کورد با استاندارد های Telcordia، ANSI، IEC و EIA تطابق دارد. لازم به ذکر است که کانکتور پچ کورد LC برای سایز های 3، 2 و 1.6 میلی متر مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل این نوع پچ کورد بسیار محبوب و مورد استفاده است.

 

پچ کورد SC  چیست؟

 

کانکتور SC در یک شرکت ژاپنی به نام NTT اختراع و تولید شده است. از طرفی پچ کورد SC به پچ کوردی گفته میشود که با کانکتور SC تمام میشود. SC مخفف کانکتور میدان، مشترک و یا کانکتور استاندارد است. این نوع کانکتور پچ کورد ها در مخابرات فیبر نوری و ارتباطات داده ها مورد استفاده قرار میگیرد. جالب است بدانید از آنجایی که این کانتکور ها از نوع فشار و کششی هستند میتوان از آن برای 1000 چرخه اتصال مورد استفاده قرار گیرد. در ساختار پچ کورد SC قفل وجود دارد. پس میتوان با آن یک اتصال تراز و دقیق به وسیله فرول سرامیکی به وجود آورد. پچ کورد فیبر نوری SC بسیار بادوام، کم هزینه و ساده است. به طوریکه این نوع پچ کورد ها بسیار اقتصادی و بصرفه هستند. این نوع پچ کورد بسیار زیاد در شبکه های فیبر نوری استفاده میشود.

 

پچ کورد ST چیست؟

 

ST مخفف کانکتور Straight-Tip است. بنابراین پچ کورد ST پچ کوردی است که به کانکتور  ST متصل میشود. قطر این نوع کانکتور فرول 2.55 میلی متری است. پچ کورد ST در سال های 1990 و 1980 بسیار مورد استقبال قرار گرفت و توسط کمپانیAT& T تولید شد. شکل این نوع کانکتور سرنیزه ای بوده و در آن از یک فرول فنری طولانی برای نگهداشتن فیبر استفاده میشود. پچ کورد فیبر نوری ST به صورت سینگل مود و مولتی مود مورد استفاده قرار میگیرد.

 

پچ کورد FC چیست؟

 

قاعدتا کانکتوری که در این نوع پچ کورد فیبر نوری مورد استفاده قرار میگیرد از نوع FC است. از این رو FC مخفف عبارت Fixed Connector  است. کانکتور FC نیز مانند مورد قبل توسط شرکت NTT اختراع شده است. پچ کورد FC دارای ساختاری پیچشی و بدنه فلزی است. یعنی نحوه اتصال این نوع پچ کورد پیچشی است. این نوع پچ کورد نیز در هر دو حالت مولتی مود و سینگل مود قابل دسترس است. جالب است بدانید از آنجایی که نحوه اتصال این پچ کورد به صورت پیچشی و محکم است میتواند در محیط های با لرزش بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

برای خرید پچ کورد فیبر نوری و استعلام قیمت با کارشناسان پودسان تماس بگیرید.

 

پچ کورد MTRJ

 

MT-RJ مخفف کانکتور Mechanical Transfer Registered است. این نوع پچ کورد دارای فرول و محفظه پلاستیکی است. کاربرد این نوع پچ کورد فیبر نوری برقراری ارتباط بین دو کانکشن فیبر نوری است. اندازه پچ کورد MT-RJ کمی کوچکتر از فیش تلفن های استاندارد است و میتوان گفت کارکردی آسان دارد.

 

پچ کورد E2000

 

جالب است بدانید دراین نوع پچ کورد فیبر نوری از کانکتوری استفاده شده است که قابلیت محافظت از فرول در مقابل خش و گرد و غبار را دارد. این کار را با استفاده از دریچه و فنر دیافراگمی انجام میدهد. هنگامی که کانکتور آزاد است دریچه و دیافراگم آن به صورت اتوماتیک بسته میشود. این دریچه فنری شکل از ورود آلودگی ها به داخل کانکتور جلوگیری میکند و نمیگذارد اشعه لیزر از آن خارج شود. در مقابل دریچه در هنگام اتصال به آداپتور به صورت اتوماتیک باز میشود. به همین دلیل پچ کود E2000 از جمله پچ کورد های گران قیمت محسوب میشود و جزو آخرین طرح های تولید شده این قطعه محسوب میشود.

 

 

پچ کورد MU چیست؟

 

این نوع پچ کورد فیبر نوری همراه با کانکتور MU خاتمه میابد. این نوع کانکتور هم توسط شرکت NTT تولید میشود. کانکتور MU عملکرد فشاری، کششی دارد. پوشش و محفظه آن نیز پلاستیکی است. اندازه این نوع کانکتور بسیار کوچک است و دارای فرولی با قطر 1.25 است که از این لحاظ مانند کانکتور LC است. از طرفی سیستمی قفل شونده مانند کانکتور SC دارد بنابراین گاهی به آن SC کوچک نیز میگویند. این کانکتور در تبادل و انتقال پیشرفته نوری و نرم افزار هایی با سرعت بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

 

پچ کورد MPO

 

این نوع پچ کورد نوعی پچ کوردفیبر نوری است که دارای ظرفیت بالا است  که قابل اتصال به چند فیبر است. نحوه چفت شدن این نوع پچ کورد بر اساس سیستم فشاری و کششی است به طوری که میتوان آن را به راحتی وارد و خارج کرد.

برای خرید پچ کورد فیبر نوری و استعلام قیمت با کارشناسان شرکت تجهیزات شبکه پودسان تماس بگیرید./راهنمای خرید پچ کورد فیبر نوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند