به پـودسـان خـوش آمدید

خرید انواع سوئیچ شبکه

فهرست مطالب

خرید انواع سوئیچ شبکه, سوئیچ شبکه

برای شناخت خرید انواع سوئیچ شبکه سیسکو، به اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده می شود، با دقت کامل توجه نمایید.

این وسیله کاربردی، یکی از تجهیزات مهم و پرطرفدار شرکت معتبر و بنام سیسکو است. این کمپانی مدت هاست که باکیفیت ترین تجهیزات شبکه را با بهترین قطعات طراحی و تولید می نماید.

اینک سوئیچ شبکه را تعریف می کنیم تا بیشتر با آن آشنا شویم. سوئیچ ها سخت افزارهایی با ابعادی کوچک هستند که قادرند با متمرکز نمودن کلیه ارتباطات محیط، کیفیت آنها را افزایش دهند.

لازم است بدانید که سوئیچ ها تجهیزاتی محبوب هستند و این محبوبیت را به دلیل برخورداری از قابلیت اجرای نرم افزار IOS  دارا می باشند. این نرم افزار دارای یک وظیفه اصلی با عنوان برقراری ارتباط بین نرم افزار و سخت افزار است در نتیجه سیستم عاملی بسیار مهم و اختصاصی می باشد.

ویژگی های سیستم عامل IOS:

  • این سیستم عامل بصورت متنی است.
  • باعث راحت تر شدن کارکرد سوئیچ ها و سایر تجهیزات مربوط به شبکه می شود.
  • قابل نصب برروی سایر تجهیزات دیگر شرکت سیسکو می باشد.

سوئیچ ها انواع متفاوتی دارند که هر نمونه از آنها کاربرد خاصی دارد. برای اطلاع از انواع مدل ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع سوئیچ سیسکو

سوئیچ شبکه در گروه تجهیزات اکتیو شبکه یا همان تجهیزات فعال قرار می گیرد. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، این سخت افزار محصول شرکت معروف سیسکو است که علاوه بر سوئیچ، تجهیزاتی همچون: کارت شبکه، روتر، اکسس پوینت، مودم و غیره را تولید می نماید.

و مهم تر اینکه این محصولات توسط فروشگاه اینترنتی شرکت پودسان، در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. لازم به ذکر است که فروشگاه نامبرده علاوه بر ارائه تجهیزات فعال شبکه، در عرصه فروش کابل شبکه، پریز، کیستون، سوکت شبکه و سایر تجهیزات غیرفعال شبکه فعالیت می نماید.

اکنون به موضوع اصلی مبحث که معرفی خرید انواع سوئیچ شبکه سیسکو است می پردازیم. سوئیچ ها در پنج گروه طراحی و ارائه می شوند.

  • مدل هایی که محل قرارگیری آنها در لایه Core and Distribution می باشد.
  • مدل هایی که محل کاربرد آنها در شبکه های SAN می باشد. این سوئیچ ها جزء سری MDS سیسکو هستند.
  • سوئیچ های Campus LAN یا به عبارتی سوئیچ های Access که محل استفاده آنها در لایه دو و سه مدل OSI می باشد.
  • سوئیچ های دیگر مربوط به گروه Nexus و دیتاسنتز سیسکو می باشند.
  • نوع دیگر به نام سوئیچ های صنعتی سیسکو شناخته می شوند.

ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو سری 2960

سوئیچ سیسکو که به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات سیسکو شناخته شده است، سخت افزاری با ویژگی های خاص تلقی می شود که تاثیر بسزایی در انتقال داده ها و ارتباطات کامپیوتری دارد.

نکته: ناگفته نماند که این دستگاه به هاب شبکه شباهت دارد‌ ولی نسبت به آن هوشمندانه تر عمل می کند.

در ادامه به ویژگی ها و مزایای سوئیچ سیسکو سری 2960 توجه نمایید.

ویژگی ها:

  • با هزینه مقرون به صرفه عملیاتی مطمئن را ارائه می دهد.
  • سرعت Ethernet آن بالا و با پیکربندی ثابت می باشد.
  • سوئیچینگ اترنت کم هزینه ای را در اداره ها، دانشگاه ها، امنیت فیزیکی و سایر برنامه های دسترسی غیرسنتی و فضاهای کاری دیگر فراهم می نماید.

مزایا:

  • سخت افزازی است که باعث کاهش هزینه کلی مالکیت می شود.
  • قادر است با کیفیت و شیوه مطلوب، به اولویت بندی برنامه های تجاری حیاتی و صوتی بپردازد.
  • به دلیل برخورداری از ویژگی های امنیتی انعطاف پذیر، قادر است تهدیدات شبکه را کاهش داده و دسترسی به شبکه را محدود می کند.

لازم به ذکر است که سوییچ های سری 2960 سیسکو دیگر توسط شرکت سیسکو تولید نمی شوند و تمامی سوییچهای موجود در بازار از نوع ریفر هستند.

 قیمت خرید انواع سوئیچ شبکه

امروزه ایجاد و انتقال ارتباطات در اکثر کسب و کارها، مستلزم تجهیزات شبکه می باشند. یکی از این تجهیزات، سوئیچ شبکه است که در این مقاله با آن آشنا شدیم.

این وسیله ی سخت افزاری با بهترین کیفیت توسط برندهای معتبری همچون سیسکو تولید می شود.

اگر شما هم نیازمند به تهیه یک سوئیچ شبکه هستید، می بایست به چند نکته که در ادامه به بیان آنها می پردازیم توجه نمایید.

زیرساخت شبکه، کاربران شبکه، توجه به نیاز کاربران، نقش سوئیچ در شبکه، ظرفیت و سرعت سوئیچ، نوع برند و شرکت فروشنده، قیمت سوئیچ، فروشنده مطمئن و معتبر، تشخیص سوئیچ های دست دوم همگی در انتخاب درست موثر خواهند بود.

پس لازم است که این موارد را هنگام خرید سوئیچ های مختلف شبکه در نظر داشته باشید. البته لازم است یادآور شویم که انتخاب مکان یا فروشگاه مطمئن جهت خرید تجهیزاتی همچون سوئیچ 24 پورت از اهمیت زیادی برخوردار است.

بنابراین برای آسوده نمودن خاطر کاربران عزیز از لحاظ یافتن فروشگاهی معتبر که بتواند مرغوب ترین محصول را با واقعی ترین قیمت ارائه دهد، فروشگاه اینترنتی شرکت پودسان را معرفی می نماییم.

در این مجموعه، قیمت سایر تجهیزات فعال و غیرفعال شبکه از جمله: کابل شبکه، ترانک و ترانکینگ، سوکت، کیستون، ماژول فیبر نوری، سرور و مودم و همین طور قیمت خرید انواع سوئیچ شبکه اصلی و مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند