به پـودسـان خـوش آمدید

راهنمای نصب دوربین مدار بسته + تنظیمات فنی دوربین ها

فهرست مطالب

راهنمای نصب دوربین مدار بسته

 مقدمه درباره راهنمای نصب دوربین مدار بسته

در زندگی امروزه استفاده از سیستم های امنیتی در همه زمینه ها ضروری به نظر می رسد؛ یکی از ابتدایی ترین و کارآمدترین سیستم هایی که به شما امکان برقراری نظم و امنیت را در مکان های مختلف مانند، منزل، محل کار خود و یا حتی اطراف آن را می دهد دوربین مداربسته است. نیاز روزافزون به سیستم های امنیتی باعث توسعه بازار شده و به تبع آن فناوری های دخیل در آن نیز بسیار گسترش یافته است. البته برای اینکه افراد عادی و غیر متخصص شناخت کافی را از این سیستم ها داشته باشند، لازم است راهنمای نصب دوربین مدار بسته را مطالعه کنند.

 

 مقدمه درباره راهنمای نصب دوربین مدار بسته

 

ملاحظات ضروری قبل از نصب

اولین گام برای راهنمای نصب دوربین مدار بسته بررسی و آشنایی با ملاحظات ضروری قبل از نصب سیستم دوربین مدار بسته است. این ملاحظات می تواند بسیار طولانی باشد، اما به طور خلاصه می توان آنها را اینگونه بیان کرد:

  1. اطمینان حاصل کنید که سیستم خریداری شده با الزامات امنیتی و بودجه شما مطابقت دارد.
  2. بهترین مکان را برای دوربین ها در نظر بگیرید تا از مهم ترین مناطق تصویربرداری کند.
  3. قانونی بودن و الزامات قانونی نصب را بررسی کنید.
  4. گزینه های ذخیره سازی دوربین را بررسی کنید و مطمئن شوید که ظرفیت کافی دارید.
  5. برای اطمینان از کیفیت بالای تصویر، سیم کشی و کابل کشی مناسب را برای سیستم انتخاب کنید.
  6. مطمئن شوید که سیستم با سایر اقدامات امنیتی مانند آلارم و سنسورهای مزاحم سازگار است.
  7. برنامه ای برای نظارت و نگهداری منظم سیستم دوربین مداربسته تهیه کنید.
  8. تصمیم بگیرید که آیا از یک نصاب حرفه ای استفاده کنید یا نصب را خودتان انجام دهید.

 

 

 راهنمای نصب دوربین مدار بسته

 

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب برای نصب

گام دیگر راهنمای نصب دوربین مدار بسته به انتخاب نوع دوربین مربوط می شود. ابتدا تعیین کنید که می خواهید دوربین مداربسته برای چه مواردی استفاده شود: آیا به دنبال نظارت بر افراد، ثبت فعالیت ها، تجزیه و تحلیل رفتار یا صرفاً به عنوان یک عامل بازدارنده هستید؟ این موضوع به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه نوع دوربینی برای نیازهای شما مناسب تر است.

علاوه بر این بودجه تعیین کنید: قیمت دوربین های مدار بسته متغیر است، بنابراین مهم است که بدانید چقدر مایل به خرج کردن هستید.

همچنین نوع دوربین مناسب را انتخاب کنید: انواع مختلفی از دوربین‌ها در دسترس هستند مانند:

  • دوربین‌ دام
  • دوربین‌های PTZ
  • دوربین پین هول
  • دوربین دوربین مخفی
  • دوربین بولت
  • دوربین باکس
  • دوربین اسپید دام
  • دوربین کیوب
  • دوربین چشم ماهی
  • دوربین دید در شب

 

 

بنابراین باید بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد. هنگام انتخاب نوع دوربین، مهم است که عواملی مانند وضوح، عملکرد، دوام و برد را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن دقیق همه این عوامل می توان موثرترین مکان ها و نوع دوربین ها را برای نصب موفق دوربین مداربسته شناسایی کرد.

در هنگام خرید محل قرارگیری دوربین را در نظر بگیرید: جایی که دوربین‌های خود را قرار می‌دهید می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، بنابراین برای اطمینان از حداکثر پوشش و زاویه دید بهینه، فکر کنید در کجا باید آنها را قرار دهید.

 

 

انتخاب دوربین مدار بسته مناسب برای نصب

 

جانمایی و انتخاب محل نصب

یکی دیگر از مواردی که باید در راهنمای نصب دوربین مدار بسته به آن بپردازیم، جانمایی و انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته است.

محل نصب و انتخاب دوربین مدار بسته عامل مهمی در حفظ امنیت است. قرارگیری مناسب دوربین ها باید اندازه و چیدمان منطقه و همچنین نقاط کور احتمالی را که می تواند برخی از مناطق را بدون محافظت باقی بگذارد، در نظر بگیرد. بعلاوه، باید اطمینان حاصل شود که میدان دید دوربین های شما هیچ گونه حقوق حریم خصوصی افراد در آن منطقه را نقض نمی کند.

هنگام تعیین موثرترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته، مهم است که هدف نظارت را در نظر بگیرید. برای مثال، دوربین‌هایی که در نزدیکی ورودی‌ها و خروجی‌ها نصب می‌شوند، می‌توانند به نظارت بر افرادی که از یک منطقه می‌آیند و می‌روند کمک کنند. علاوه بر این، قرار دادن دوربین ها در مکان های استراتژیک، مانند مناطقی با جریان ترافیک بالا، می تواند به شناسایی موارد مشکوک کمک کند.

 

 

کابل‌کشی و برقراری مدارها

ایجاد مدارها و کابل کشی دوربین های مدار بسته یک گام مهم در راه اندازی یک سیستم امنیتی موثر است. برای اطمینان از اینکه همه اجزا به درستی نصب شده اند، داشتن درک کامل از مراحل مربوطه مهم است.

 

 

کابل‌کشی و برقراری مدارها

 

به این نکته باید توجه کنید که برای نصب هر یک از دوربین های مدار بسته بسترهای متفاوتی وجود دارد که برخی از متداول ترین آنها را در ادامه بررسی می کنیم:

 

۱. مدار HD یا همان آنالوگ:

اصلی ترین بستر تعریف شده برای نصب دوربین هایی با سیستم مدار آنالوگ، وجود کابل برق و کابل تصویر به ازای هر دوربین مدار بسته است. کابل تصویر قابلیت انتقال تصاویر به منبع DVR و کابل برق قابلیت انتقال انرژی الکتریکی به دوربین ها را دارد. در واقع کابل برق از طریق منبع تغذیه به دوربین ها منتقل می شود.

باید به این نکته توجه کنید که فضای لازم برای نصب کابل ها را در نظر بگیرید. معمولاٌ متداول ترین نوع کابل مورد استفاده در سیستم آنالوگ عبارت است از:

  • RG11
  • RG6
  • RG59

البته ممکن است در این سیستم، کابل برق به صورت مستقیم به منبع DVR متصل نشود و با کمک آداپتور به نزدیک ترین و اولین انشعاب برق نصب شود.

 

بیشتر بخوانید : نکات انتخاب بهترین کابل شبکه

 

۲. مدار IP یا همان تحت شبکه:

این نوع مدار از ۳ بخش کلی زیر تشکیل شده است:

  • دوربین IP
  • سوئیچ شبکه
  • NVR

هدف اصلی از مدار IP انتقال تصاویر دوربین ها با کمک کابل شبکه به NVR است. معمولاً برای انتقال تصویر از کابل های زیر استفاده می شود:

  • Cat6
  • Cat5e
  • Cat5
  • و غیره

نکته مهم: در این سیستم اگر از سوئیچ ‌هایی با قابلیت POE استفاده شود، امکان انتقال همزمان تصویر و برق دوربین ها وجود دارد.

 

 

۳. سیستم های بیسیم یا وای فای:

دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم در شرایط خاص می‌توانند مقرون به صرفه‌تر از دوربین‌های سیمی سنتی باشند، زیرا نیازی به سیم‌کشی نیست. در این حالت به جای کابل از یک شبکه وای فای محلی استفاده می شود که برای اطمینان از انتقال کارآمد اطلاعات به یک مودم با سرعت مناسب نیاز دارد.

سرعت ضعیف Wi-Fi می تواند منجر به کندی ویدیو یا نویز شدید در حین ضبط شود، بنابراین باید یک مدل مناسب برای عملکرد بهینه انتخاب شود.

قابل ذکر است که جهت تغذیه هر یک از دوربین ها باید آنها را به منبع تغذیه متصل کنید. این نوع دوربین ها یکی از محبوب ترین دوربین های مدار بسته در بازار هستند.

 

بیشتر بخوانید : سوییچ شبکه

 

تنظیمات نرم‌افزای دوربین مدار بسته

تنظیمات نرم افزار مدار دوربین شامل تمام تنظیمات مورد نیاز برای پیکربندی صحیح دوربین برای ثبت تصاویر می باشد. این تنظیمات شامل موارد زیر است:

  • تنظیم رزولوشن و همچنین پهنای باند دوربین ها
  • تنظیم نمایشگر NVR
  • تعادل رنگ سفید
  • فوکوس و نوردهی
  • تنظیم تاریخ و ساعت
  • تنظیم دید در شب
  • و غیره

 

تنظیمات نرم‌افزای دوربین مدار بسته

 

تنظیمات برای بهینه سازی کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که دوربین تولید می کند استفاده می شود. بسته به مدل خاص و ساخت دوربین، تنظیمات اضافی نیز ممکن است در دسترس باشد، مانند کنترل‌های تصویر، کاهش نویز یا تثبیت‌کننده تصویر.

با انتخاب بهترین تنظیمات برای یک محیط خاص، شما می توانید اطمینان حاصل کنند که تصاویر گرفته شده با بهترین کیفیت ممکن را خواهند داشت.

در پایان باید گفت فروشگاه تجهیزات شبکه پودسان ایده آل ترین مکان برای خرید تجهیزات شبکه مانند خرید کابل شبکه و … و انواع دوربین مدار بسته با بالاترین کیفیت ممکن با قیمت واقعی است. در وب سایت این فروشگاه می توانید با راهنمای نصب دوربین مدار بسته بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند