به پـودسـان خـوش آمدید

کارشناس نصب تجهیزات شبکه

فهرست مطالب

کارشناس نصب تجهیزات شبکه

اگر قصد دارید که اطلاعات خود را در زمینه شبکه های کامپیوتری و شغل های موجود در این رشته از جمله کارشناس نصب تجهیزات شبکه و تکنسین شبکه افزایش دهید و به دنبال یک راهنمایی می گردید که در عین پربار بودن رایگان هم باشد، صفحه درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. در این مقاله به توصیف شبکه های کامپیوتری و انواع آن ها و همچنین درجات و موقعیت های شغلی در این زمینه را بررسی خواهیم کرد. برای آن که کاملا با شغل های زمینه شبکه آشنا شوید ابتدا لازم است یک سری مفاهیم را یاد بگیرید پس در ادامه با ما همراه باشید تا از این مفاهیم ارزشمند نهایت بهره را ببرید.

شبکه های کامپیوتری

هر شبکه کامپیوتری نیازمند یک کارشناس نصب تجهیزات شبکه است که بتواند شبکه کامپیوتری مورد نظر را بدرستی پیاده سازی کند. شبکه های کامپیوتری به مجموعه ای از گره ها اشاره دارد که به یکدیگر به شکل های مختلف و به وسیله تجهیزات شبکه اعم از پسیو و اکتیو  متصل هستند و با اشتراک گزاری منابع سخت افزاری و نرم افزاری، مزیت هایی را در شبکه های کامپیوتری بوجود می آورند که آن ها را به بخش مهمی از زندگی هر انسانی تبدیل می کنند.

منابعی که در شبکه به اشتراک گذاشته می شوند به دو دسته سخت افزاری (پردازنده، هارد دیسک، رم و …) و نرم افزاری ( پوشه ها، فایل ها، پروژه ها و …) تقسیم می شوند که دلیل بوجود آمدن شبکه ها هم دقیقا همین است که در آن ها اشتراک گزاری منابع به راحتی انجام شود.

قبل توجه است که فروش کابل شبکه توسط شرکت پودسان هم به صورت حضوری امکان دارد هم به صورت غیر حضوری که یکی از مزایای شرکت پودسان نسبت به رقبایش همین است.

مقیاس شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری در ابتدای راه تنها به صورت درونی و محدود بودند، به عبارت دیگر تنها رایانه های موجود در یک ساختمان را به یکدیگر متصل می کردند که به آن اینترانت گفته می شد. در ادامه راه این شبکه ها گسترش پیدا کردند، در واقع چند ساختمان را به یکدیگر متصل می کردند و کامپیوتر های موجود در آن ها با یکدیگر اشتراک گزاری اطالاعات انجام می دادند.

شبکه بسیار بزرگ و گسترده که اینترنت نام دارد، وسعت به اندازه کل جهان دارد و بدین شکل مردم کل دنیا با یکدیگر به اشتراگ گزاری منابع می پرازند. به طبع، تجهیزات شبکه بکار رفته در هر کدام از این انواع شبکه شباهت هایی دارند اما در حالت کلی با یکدیگر متفاوت هستند. لازم به ذکر است یک کارشناس نصب تجهیزات شبکه با تمامی این مفاهیم آشنایی کامل دارد و بدین روش می تواند در راه اندازی شبکه دلخواه شما بیشترین بازدهی را ارائه دهد.

شبکه ها از نظر سرویس دهی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

سرویس دهنده/سرویس گیرنده و نظیر به نظیر که در ادامه به توضیح درباره آن ها خواهیم پرداخت.

شبکه های سرویس دهنده سرویس گیرنده:

این شبکه که به شبکه های مبتنی بر سرویس دهنده هم شهرت دارد، به این صورت عمل می کند مه همواره چندین کامپیوتر نقش سرویس دهنده را دارند و بقیه کامپیوتر های موجود در شبکه نقش سرویس گیرنده را دارند. به عبارت دیگر فشار و کار های اساسی شبکه بر عهده سرویس دهنده های شبکه است و سرویس گیرنده ها تنها به سرویس دهنده ها درخواست ارسال می کنند.

یک کارشناس نصب تجهیزات شبکه می داند که برای راه اندازی شبکه های مبتنی بر سرویس دهنده باید چه استاندارد هایی را رعایت کند بنابراین اگر مسئولیت راه اندازی شبکه تان را به آن ها بسپارید با نهایت دقت عمل خواهد کرد.

از این رو اگر قصد دارید که چنین شبکه هایی را راه اندازی کنید حتما نیاز دارید که از کابل های شبکه هم استفاده کنید، شرکت پودسان فروش کابل شبکه را به صورت آنلاین انجام می دهد بنابراین می توانید از هر کجا که می خواهید کابل شبکه مورد نظرتان را سفارش دهید.

شبکه های نظیر به نظیر:

در این شبکه ها طرز کار به این شکل است که سرویس دهنده متمرکزی وجود ندارند و تمامی کامپیوتر های موجود در شبکه هم نقش سرویس دهنده دارند و هم نقش سرویس گیرنده. به عبارت دیگر همه کامپیوتر ها برای یکدیگر هم درخواست ارسال می کنند و هم درخواست های دیگر کامپیوتر های شبکه را دریافت می کنند.

مشاغل زمینه شبکه و کامپیوتر

در بیشتر مواقع شغل های زمینه کامپیوتر بالاترین میزان درآمد و رضایت مندی را دارند. اگر به وب سایت های کاریابی و وبسایت هایی که انواع شغل ها را مورد بررسی قرار می دهند سر بزنید متوجه می شوید که مشاغل موجود در زمینه کامپیوتر هر ساله دارای بالاترین سطح درآمد ها هستند. این شغل ها دارای مزایای زیادی از جمله:

سرعت و دقت بالا و همچنین وابسته نبودن به مکانی خاص هستند که این موارد، این مشاغل را بهترین شغل های حال حاضر دنیا تبدیل می کنند. لازم به ذکر است که ثروتمند ترین نفرات دنیا در زمینه کامپیوتر فعالیت می کنند.

سطوح صلاحیت ملی

برای آن که به بالاترین سطح از تخصص در زمینه کامپیوتر دست پیدا کنید باید تمامی سطوح صلاحیت ملی را پشت سر بگذارید، که مدت زمان طی کردن این سطح ها از فردی به فردی دیگر متفاوت است. این سطوح عبارت اند از:

  • کارگر ساده یا معمولی
  • کارگر حرفه ای یا ماهر
  • کمک کاردان حرفه ای مانند کمک تکنسین ها
  • کاردان حرفه ای و متخصص مثل تکنسین
  • کاردان ارشد حرفه ای به مانند کمک مهندس
  • کارشناس حرفه ای و متخصص مانند مهندس حرفه ای
  • کارشناس ارشد حرفه ای مانند مهندس ارشد
  • و در نهایت دکترای حرفه ای

تا به اینجا سطوحی که باید هر فرد طی کند بیان شد، حالا باید به وظایفی یکی از گروه های شغلی خاص بپردازیم.

وظایف کارشناس نصب تجهیزات شبکه

عنوانی که در اینجا به کار برده شده در اصل خودش یکی از وظایف تکنسین شبکه است. وظایف تکنسین شبکه به صورت کلی نصب تحهیزات شبکه، تعمیر و نگهداری آن ها و نظارت و کنترل آن هاست. اکنون نوبت به آن می رسد که وظایف این گروه شغلی را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. وظایف گروه شغلی تکنسین شبکه عبارت اند از:

  • نصب و ایجاد و به کارگیری و نگهداری کردن از سیستم های ارتباط داده ای.
  • آموزش موارد امنیتی و طرز کار شبکه به کاربران به صورت پایه.
  • فعال کردن و غیرفعال کردن سیستم های ارتباط داده ای و گرفتن و تهیه کردن نسخه های پشتیبان از آن ها.
  • کارشناس نصب تجهیزات شبکه باید مهارت عیب یابی و تعمیر انواع تجهیزات شبکه اعم از پسیو و اکتیو را داشته باشد.
  • داشتن آینده نگری و پیش بینی تقریبی از نیاز هایی که شبکه در آینده خواهد داشت و مهیا کردن زمینه برای ارتقای احتمالی شبکه در آینده و …
  • مهارت های نرم یا مهارت های عمومی یک تکنسین شبکه عبارت اند از:
  • توانایی انجام کار ها به صورت گروهی.
  • فن بیان صحیح و رساندن پیام مورد نظر به مخاطب به روش درست.
  • توانایی کار کردن با ابزار های شبکه مانند آچار شبکه و پیچ گوشتی
  • یکی از مهارت های عمومی کارشناس نصب تجهیزات شبکه توانایی درک مباحث ریاضی و فنی است.
  • و …

سخن آخر

تبدیل شدن به یک کارشناس نصب تجهیزات شبکه فرایندی است که نیازمند تلاش کردن و یادگیری مداوم است و مهارت پیدا کردن در آن یک شبه اتفاق نمی افتد. اما از طرف دیگر به خاطر مزایا و دستمزد بالایی که دارد به نظر منطقی می آید که با سرمایه گذاری کردن روی خودتان و تلاش مداوم سعی کنید به این مزایا دست پیدا کنید.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کردن که شرکت پودسان این قابلیت را دارد تا فروش کابل شبکه را به صورت اینترنتی انجام دهد و شما می توانید در هر زمان که خواستید ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند