به پـودسـان خـوش آمدید

معرفی تجهیزات شبکه نگزنس

فهرست مطالب

معرفی تجهیزات شبکه نگزنس

هدف ما از ایجاد این مقاله، معرفی پچ کورد نگزنس می باشد. اما پیش از معرفی این وسیله، بهتر دیدیم که در ابتدا به معرفی تجهیزات شبکه نگزنس و آشنایی با آنها بپردازیم. بدون شک کسب اطلاعاتی در این مورد، به شناخت بیشتر پچکورد  کمک خواهد کرد.

نگزنس، نام برند معروف شرکتی در فرانسه است که سازنده تجهیزات شبکه نگزنس با بالاترین کیفیت می باشد. این شرکت، بسیار معتبر و مشهور است و تولیدات خود را به کشورهای زیادی صادر می کند که یکی از آنها ایران می باشد. کشور ما نیز از طریق سایت ها و فروشگاه ها، محصولات را در دسترس مشتریان قرار می دهد.

یکی از این سایت ها که از اعتبار و شهرت زیادی برخوردار است و سالهاست که به جهت فروش بهترین ملزومات شبکه با قیمت اصلی، پرآوازه و محبوب گشته است، فروشگاه اینترنتی شرکت پودسان می باشد. در این فروشگاه کلیه تجهیزاتی که موردنیاز راه اندازی شبکه هستند، به فروش می رسند.

تجهیزات شبکه به دو دسته تقسیم می شوند:

  • تجهیزات اکتیو شبکه شامل: کارت شبکه، مودم، اکسس پوینت، هاب، سوئیچ شبکه و …
  • تجهیزات پسیو شبکه شامل: کابل شبکه، رک، داک، ترانک، پچکورد شبکه و …

در مطلب بعدی به معرفی پچکورد نگزنس و معرفی تجهیزات شبکه نگزنس می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی پچ کورد شبکه نگزنس

همان طور که در مطلب آغازین مقاله اشاره شد، پچ کورد شبکه نگزنس، در گروه تجهیزات پسیو شبکه قرار می گیرد. پچ کورد یکی از مهم ترین و اساسی ترین تجهیزاتی است که از زوج های به هم بافته شده تشکیل شده و در انتقال سیگنال ها و اطلاعات و همینطور وصل نمودن اجزای مختلف شبکه به همدیگر نقش بسزایی دارد.

به آن کابل پچ کورد هم می گویند زیرا شکل و ساختار آن همانند کابل شبکه است، ولی طول آن کمتر از کابل می باشد. تفاوت دیگر آنها در این است که هر دو سر پچ کوردها برخلاف کابل لن، دارای دو سوکت شبکه شانه دار است.

کابل های پچ کورد نگزنس به طور استاندارد دارای دو نوع دسته بندی کلی هستند. بر اساس میزان مقاومت در برابر نویز و برحسب انتقال داده و پهنای باند. در واقع هرچه سرعت انتقال داده ها توسط پچ کورد و میزان مقاومت آن در برابر نویزپذیری بیشتر باشد، پرکاربردتر خواهد بود.

اینک با طبقه بندی های پچ کورد نگزنس آشنا شوید:

  • طبقه بندی برحسب category: طبقه بندی آنها از cat1 تا cat8 می باشد که گروه cat5 تا cat8 کاربرد بیشتری دارند.
  • طبقه بندی براساس روکش: در این طبقه بندی بیان می شود که پچ کوردها یا شیلدارند یا بدون شیلد یا اینکه از هر دو با هم برخوردارند.
  • طبقه بندی بر اساس فویل و شیلد: موضوع روکش pvc و lszh را بیان می کند که هر کدام ویژگی خاصی دارد.

 ویژگی های پچکورد لگراند

پچ کورد لگراند ، تعریفی مشابه پچ کورد نگزنس دارد و تنها تفاوتشان در شرکت تولیدکننده می باشد. کابل پچ کورد لگراند، با توجه به نامش، کابلی است که دو سر آن توسط سوکت شبکه Rg45 احاطه شده است. وظیفه آن هم ایجاد اتصال میان اجزای شبکه مانند: پچ پنل لگراند، کامپیوتر، روتر، سوئیچ و… می باشد.

غلاف یا کاور این کابل ها را در دو گروه شیلددار و بدون شیلد می سازند و داخل آنها را جهت جلوگیری از ایجاد نویزهای احتمالی و از بین رفتن اطلاعات، به صورت شیلدار طراحی می کنند.

پچکورد شرکت لگراند مانند پچکورد نگزنس، از نظر طول با کابل شبکه لگراند تفاوت دارد. در اندازه های متفاوت ساخته می شود و یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت pachcord اندازه و طول آن است که برحسب متر و سانتی متر اندازه گیری می شود. به عنوان مثال: قیمت پچ کورد ۳۰ سانتی لگراند یا نگزنس، نسبت به مدل ۲۰ متری متفاوت خواهد بود.

پچکورد لگراند که یکی از اصلی ترین اجزای تجهیزات شبکه را تشکیل می دهد، بر چند اساس گروه بندی می شود که شامل: نوع سوکت، category و نوع پوشش کابل است.

دسته بندی های category در گروه های cat1 تا cat8 ارائه می شوند‌. گروه cat 1 تا 5 بدون شیلدند، گروه های cat6 همگی جفت و ترکیبی می باشند و دسته  بندی cat6a  تا cat8 داری شیلد هستند.

قیمت پچ کورد ا متری نگزنس

برای خرید پچ کورد شبکه این موارد را در نظر بگیرید و به آنها توجه نمایید:

  • فروشگاه انتخابی شما جهت خرید پچ کورد نگزنس، باید مطمئن باشد.
  • قیمت پچ کورد ۱ متری نگزنس اصلی و واقعی باشد.
  • کیفیت محصول موردنیاز، در بالاترین درجه و با معروف ترین برند به شما ارائه شود.
  • پچ کوردی را انتخاب نمایید که پهنای باند و میزان سرعت انتقال داده ها در آن بالا باشد.
  • میزان ایجاد نویزپذیری در پچکوردها را در نظر داشته باشید.
  • طول و اندازه آنها، برحسب نیاز شبکه باشد.

کاربران محترم، اگر خواهان خرید پچکورد نگزنس و معرفی تجهیزات شبکه نگزنس مرغوب و با برند معتبر هستید، توصیه می کنیم به فروشگاه اینترنتی پودسان که مجموعه ای امن و با سابقه ای درخشان است، مراجعه نمایید و تجهیزات شبکه مورد نیاز خود را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری نمایید.

چرا که فروشگاه نامبرده از مشاوران و کارشناسان درجه یک بهره مند است که می توانند شما را در جهت خرید کابل شبکه ، پریز شبکه و بوت کاور و اطلاع از قیمت به روز محصولات راهنمایی نمایند. علاوه بر این، راه اندازی و نصب تجهیزات شبکه توسط نصابان خبره این مجموعه به بهترین نحو انجام می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند