به پـودسـان خـوش آمدید

معرفی انواع روکش سوکت شبکه + عوامل موثر بر قیمت آن

فهرست مطالب

معرفی و قیمت روکش سوکت شبکه

روکش سوکت شبکه که به آن بوت کاور یا کاور سوکت شبکه نیز گفته می شود یکی از آن دسته وسایلی است که در بازار تجهیزات شبکه از اهمیت خاصی برخوردار است و خرید آن جهت استفاده در سایر مکان ها امری مهم است. بنابراین شما می توانید قیمت روکش سوکت شبکه و انواع روکش سوکت شبکه را از معتبرترین فروشگاه اینترنتی که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، جویا شوید.

سوکت های RJ-45 که با نام  کانکتور نیز شناخته می شوند، قطعه ای هستند که به سر کابل شبکه نصب می شوند و با اتصال به تجهیزات شبکه و یا پریز شبکه یک ارتباط دو طرفه را ایجاد می کنند.

و اما روکش سوکت که مبحث اصلی ما در این مقاله است اینگونه معرفی می شود: عایقی محکم و مقاوم در برابر رطوبت ، گرد و غبار و ضربه است که از آسیب های احتمالی وارده به سوکت شبکه در محل اتصال به کابل شبکه و یا دیگر تجهیزات شبکه جلوگیری می نماید.

این کاور انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آنها مشخصات و ویژگی های خاصی دارند. برای آشنایی بیشتر، به چند نمونه از ویژگی های کاور سوکت شبکه مدل RJ45 توجه نمایید.

  • دارای قفل است و در چند رنگ عرضه می شود.
  • جهت کانکتورهایCat7 و Cat6 مناسب است.
  • پس از پرس کردن به کابل شبکه، حالت پچ کوردی محکم ایجاد می کند.
  • جهت کانتکتورهای ‌UTP و FTP/STP قابل استفاده می باشد.

 انواع روکش سوکت شبکه

روکش های سوکت شبکه، با مواد پلاستیکی بسیار مقاوم که ضد رطوبت و گردوغبار هستند، ساخته می شوند‌ تا بتوانند بخوبی از کانکتور شبکه محافظت کنند.

سوکت ها و روکش های آنها همانند کیستون شبکه، رک ها، کابل ها و پچ پنل ها، جزء تجهیزات شبکه پسیو می باشند که توسط فروشگاه اینترنتی شرکت پودسان عرضه می شوند.

روکش هایی که برای سوکت شبکه طراحی می شوند دارای تنوع می باشند و شما می توانید نمونه مورد نیاز خود را براحتی از فروشگاه ما با مناسب ترین قیمت تهیه نمایید.

اینک با چند نمونه انواع روکش سوکت شبکه آشنا شوید.

  • روکش سوکت شبکه rj45
  • روکش سوکت شبکه CAT5/CAT6
  • روکش سوکت شبکه CAT6 و CAT7
  • سوکت شبکه CAT5 FTP شانه دار با روکش
  • روکش سوکت شبکه دنباله دار

مدل هایی که ذکر شد، فقط چند نمونه از روکش های سوکت هستند. اما چنانچه تمایل دارید سایر مدل ها را بررسی کنید یا از قیمت به روز آنها آگاه شوید، به گالری عکس ارائه شده در سایت پودسان مراجعه نمایید.

نکته: به روکش سوکت شبکه بوت کاور نیز گفته می شود و در صورت استفاده از آن، یک کابل شبکه شبیه به پچ کوردهای کارخانه ای خواهیم داشت.

  پانچ کردن سوکت شبکه

کابل ها تجهیزاتی هستند که جهت کاربردشان، می بایست عملیات پانچ کردن سوکت شبکه روی آنها انجام شود. مهم است که این شیوه به درستی انجام شود و برای درست پیش رفتن کار، می بایست به چند نکته توجه کرد.

  • برای اینکه سوکت ها دوام و ماندگاری زیادی داشته باشند، لازم است که آنها را با کاور بپوشانیم.
  • پیش از اینکه سوکت زدن شبکه انجام شود، ابتدا باید روکش سوکت روی کابل قرار گیرد.
  • برای انتقال داده ها و اطلاعات با سرعت و پهنای باند استاندارد در کابل ها، مهم است که میان سوکت و کابل هماهنگی وجود داشته باشد. به معنای دیگر کابل cat6، سوکت شبکه cat6 را می طلبد.
  • جهت درست عمل کردن کابل شبکه، رنگ های سیم ها باید به صورت مرتب و استاندارد در پین سوکت قرار بگیرند.

اگر نکات ذکر شده رعایت شوند، قطعا سوکت زدن به طور صحیح و دقیق انجام خواهد گرفت.

نکته: چنانچه در کار سوکت زدن شبکه تبحر ندارید، تهیه یک پچ کورد که توسط کارخانه تولید شده است، کار شما را آسانتر می کند. چرا که در کارخانه هایی که پچ کورد تولید می شود، هر دو سر کابل شبکه را با استفاده از ماشین آلات اتوماتیک سوکت می زنند تا استفاده از آن برای افراد آماتور راحت باشد.

عوامل موثر قیمت روکش سوکت شبکه

برای اینکه به واقعی ترین قیمت روکش سوکت شبکه دست بیابید و با بهترین سایت برای خرید کابل شبکه آشنا شوید، توصیه می کنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید.

سایت ها و فروشگاه های متعددی وجود دارند که انواع تجهیزات شبکه را ارائه می دهند.

اما اینکه این تجهیزات، با چه قیمت و کیفیتی به مشتری فروخته می شود، مسئله ای حائز اهمیت است و البته گاهی برای مشتریان دغدغه آفرین است.

از طرفی ایران در این زمینه مورد تحریم قرار گرفته است و در این میان افراد فرصت طلب زیادی از چنین موقعیتی سوءاستفاده کرده و به ساختن کالاهای تقلبی و بی کیفیت و فروش آنها با قیمت های اصل اقدام می نمایند.

در نتیجه افراد ناآگاه با خرید این نمونه های فیک، خسارات و نارضایتی هایی را برای خود به بار می آورند.

برهمین اساس ما در ابتدای مبحث، یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه که بسیار معتبر و پرآوازه است را به شما معرفی نمودیم. این مجموعه با نامی پرآوازه و سابقه ای درخشان، سالهاست که به فروش تجهیزات پسیو شبکه و تجهیزات اکتیو شبکه اقدام نموده است.

بنابراین به کاربران محترم پیشنهاد می کنیم، تجهیزات مربوط به شبکه مانند انواع مختلف روکش سوکت شبکه را با واقعی ترین قیمت و مرغوب ترین جنس، از فروشگاه شبکه پودسان تهیه نمایند و از سایر خدمات آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند