به پـودسـان خـوش آمدید

راهنمای جامع فروش پچ کورد فیبر نوری + کاربرد ها و مزایا

فهرست مطالب

راهنمای فروش پچ کورد فیبر نوری| ارتباطات شبکه پودسان

آشنایی با پچ کورد فیبر نوری

در این مطلب میخواهیم در رابطه با راهنمای فروش پچ کورد فیبر نوری برای شما بنویسیم. پچ کورد فیبر نوری یکی از ابزارآلات استفاده شده در تجهیزات شبکه است که از یک یا چند رشته کابل فیبر نوری که انتهای آن به اتصالات مختلف ختم می‌شود، تشکیل گردیده است. بدون پچ کورد فیبر نوری امکان راه‌اندازی شبکه فیبر نوری وجود ندارد. به همین دلیل همواره نیاز به خرید پچ کورد فیبر نوری وجود دارد. فروشگاه تجهیزات شبکه پودسان یکی از شرکت‌های برتر در حوزه فروش پچ کورد فیبر نوری در کشور است که شروع فعالیت آن به بیش از ۱۵ سال پیش بازمی‌گردد. ثمره فعالیت شرکت در طول این ۱۵ سال کمک به راه‌اندازی شبکه‌های کوچک و بزرگ در سرتاسر کشور است. فروش پچ کورد فیبر نوری سینگل مود از برندهای مختلف و برتر جهانی قطره کوچکی از دریای خدمات این شرکت فعال در حوزه تجهیزات شبکه است. در صورتی که قصد خرید پچ کورد فیبر نوری سینگل مود دارید، پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر، ادامه محتوا را از دست ندهید. زیرا تلاش کردیم تمام اطلاعات مربوط به پچ کورد فیبر نوری را با شما در میان بگذاریم تا خرید خود را بر مبنای نیاز خود انجام داده باشید.

فروش پچ کورد فیبر نوری| ارتباطات شبکه پودسان

 

کاربرد پچ کورد فیبر نوری

به دلیل کاربردهای متنوع در صنایع مختلف، فروش پچ کورد فیبر نوری در حوزه‌های مختلفی انجام می‌گیرد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اینترنت و شبکه‌های محلی (LAN)

شبکه‌های اینترنت و شبکه‌های محلی از حوزه‌های فروش پچ کورد فیبر نوری است. یکی از دلایلی که از این پچ کورد در شبکه اینترنت استفاده می‌شود، پهنای باند بیشتر آن نسبت به سایر گزینه‌ها است. این کابل در فواصل بیشتر از ۹۰ متر می‌تواند انتقال داده‌ها را با سرعت‌های بیش از چند گیگابایت انجام دهد.

  • شبکه تلویزیون محلی

یکی دیگر از موارد رایج کاربرد و فروش پچ کورد فیبر نوری در شبکه تلویزیون محلی است. از این کابل به دلیل قیمت پایین‌تر و عملکرد بهتر نسبت به خرید کابل شبکه معمولی استفاده می‌شود. یک کابل فیبر نوری توانایی انتقال داده در مسافت‌های صد برابر دورتر و با سرعت ۱۰۰۰ برابر بیشتر نسبت به کابل‌های شبکه مسی را دارد.

  • خدمات تلفن و مخابرات

شبکه تلفن و مخابرات نیز یکی دیگر از خدمات ما در حوزه فروش پچ کورد فیبر نوری است. در این شبکه ها با توجه ‌به مزایایی که در قسمت قبل اشاره شد، از پچ کورد فیبر نوری سینگل مود استفاده می‌شود.

  • شبکه‌های صنعتی

یکی از دلایل فروش پچ کورد فیبر نوری به شبکه‌های صنعتی، عدم تأثیرپذیری این کابل‌ها از تداخلات الکترومغناطیسی موجود در سایت های صنعتی و تأسیساتی است.

  • شبکه‌های نظامی

کاربرد های نظامی همواره نیاز به حضور در سخت‌ترین شرایط را دارند. سرعت و امنیت در انتقال اطلاعات از ضروریات عملکرد مؤثر در زیر ساخت ها نظامی است. ویژگی‌هایی که در انواع پچ کورد فیبر نوری نهفته است.

  • سیستم‌های امنیتی

کاربرد پچ کورد فیبر نوری در سیستم‌های امنیتی از جمله انواع دوربین مداربسته علتی شده تا مشتریان جهت خرید پچ کورد فیبر نوری به ما مراجعه نمایند. پهنای باند بالای فیبر نوری باعث می‌شود تا دوربین‌های هرچند تعداد بالا در یک سیستم مداربسته بتوانند با سرعتی بسیار بالا، اطلاعات را به دستگاه NVR یا DVR منتقل کنند.

 

 

انواع کانکتورهای فیبر نوری چیست؟

انواع مختلفی از پچ کورد یا کانکتور فیبر نوری به بازار عرضه شده‌اند. از نظر نوع پایانه پچ کورد فیبر نوری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کانکتورهای (LC)

کانکتور یک کانکتور فیبر نوری است. از یک فرول سرامیکی 1.25 میلی‌متری با عملکرد باکیفیت استفاده می‌کند و برای کاربری‌های سینگل مود به کار می‌رود. فرول یک لوله سفت و سخت است که معمولاً از فلز یا سرامیک ساخته می‌شود. کار آن محدودکردن و حمایت از انتهای جداشده یک فیبر است.

  • کانکتورهای استاندارد (SC)

کانکتورهای SC نوع دیگری از انواع کانکتورهای پچ کورد فیبر نوری هستند که سایز فرول آنها ۲.۵ میلی‌متر است. کاهش قیمت این نوع از کانکتور در طول زمان باعث شده تا میزان فروش آن به صورت روزافزون در حال ارتقا باشد.

  • اتصالات ST

یکی از قدیمی‌ترین انواع کانکتور پچ کورد فیبر نوری، کانکتورهای ST نام دارند. محبوبیت این مدل در طول زمان، نسبتاً کاهش‌یافته است. علت آن را نیز آسان‌تر بودن استفاده از کانکتورهای SC می‌توان نام برد. مکانیسم اتصال این پچ کورد به صورت فنری است. در حالی که مدل SC دارای مکانیزم فشاری است که نسبتاً ساده‌تر از مدل فنری است.

فروش پچ کورد فیبر نوری|ارتباطات شبکه پودسان

 

  • اتصالات هسته فرول (FC)

کانکتورهای FC قبل از معرفی مدل‌های LC و SC به عنوان محبوب‌ترین مدل کانکتور پچ کورد فیبر نوری سینگل مود شناخته می‌شدند. این مدل از کانکتور دارای طراحی پیچی بوده نسبت به سایر مدل‌ها از اتصال محکم‌تر و مقاوم‌تری برخوردار است. مانند مدل‌های قبلی ضخامت این پایانه ۲.۵ میلی‌متر است.

  • کانکتورهای نوری چندموقعیتی (MPO)

این مدل از کانکتور پچ کورد فیبر نوری با نام تجاری MTP شناخته می‌شود. این کانکتور از ۲ الی ۶ ردیف ۱۲ الی ۱۶ رشته فیبری تشکیل شده است. شیوه اتصال این کانکتور به صورت منفذ و پین است و اغلب در کاربری‌های مالتی مود به کار می‌رود.

  • کانکتورهای MT-RJ

این مدل از کانکتور را در هیچ یک از شرکت های فعال در حوزه فروش پچ کورد فیبر نوری پیدا نخواهید کرد. علت در این است که این مدل از کانکتور منسوخ گردیده است.

 

 

مقایسه پچ کورد سینگل مود با پچ کورد مالتی مود

در فروشگاه پودسان در بین گزینه‌های فروش پچ کورد فیبر نوری احتمالاً به عناوین پچ کورد سینگل مود یا پچ کورد مالتی مود برخورده‌اید. پچ کورد فیبر نوری سینگل مود به‌گونه‌ای طراحی شده است که دارای یک هسته کوچک و تنها یک مسیر عبور نور است. ما در فروشگاه پودسان فروش پچ کورد فیبر نوری سینگل مود را به کاربرانی که برای انتقال داده در فاصله طولانی نیاز دارند، توصیه می‌کنیم. در عوض فروش پچ کورد فیبر نوری مالتی مود را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که کاربری‌های آنها در شبکه به حد نسبتاً ساده بوده و نیاز به انتقال داده در فواصل طولانی ندارند. کابل فیبر نوری مالتی مود دارای یک هسته با قطری بزرگ‌تر است که می‌تواند مسیرهای نوری متعددی را در خود جای‌داده و چندین طول موج را درآن‌واحد از خود عبور دهد.

پچ کورد سینگل مود یا پچ کورد مالتی مود|ارتباطات شبکه پودسان

 

پچ کوردهای سیمپلکس و داپلکس

یکی دیگر از گزینه های فروش پچ کورد فیبر نوری مربوط به سیمپلکس یا داپلکس بودن آن است. این دو مدل‌های مختلفی از مسیرهای ارتباطی در مخابرات و شبکه‌های کامپیوتری هستند. زمانی که گفته می‌شود یک کابل پچ کورد فیبر نوری از نوع سیمپلکس است، بدین معنی است که در آن واحد می‌تواند تنها در یک‌جهت انتقال اطلاعات بپردازد. زمانی که می‌گوییم یک پچ کورد فیبر نوری از نوع داپلکس است، بدین معنی است که امکان انتقال اطلاعات در دو جهت مخالف در یک‌زمان واحد وجود دارد. در چنین حالتی می‌گوییم پچ کورد فیبر نوری از نوع فول دوبلکس است. در صورتی که این انتقال دو‌جهته به صورت هم‌زمان نباشد به این حالت نیمه داپلکس خواهند گفت.

 

پچ کورد با کانکتورهای UPC و  APC

هنگام خریدوفروش پچ کورد فیبر نوری با عناوینی همچون کانکتورهای APC یا UPC برمی‌خوریم. علت استفاده از این کانکتورها، جلوگیری از اتلاف نور در داخل کابل و خصوصاً در قسمت انتهایی آن به کمک صیقل‌دادن فرول‌های رابط است. از این کانکتورها در جهت کاهش اتلاف نوری استفاده می‌شود. در مدل UPC زاویه صیقل دهی صفر درجه است اما در کانکتور APC زاویه صیقل هشت درجه است. وجود زاویه ۸۰ درجه در این کانکتور می‌شود تا میزان تلفات بازگشتی ۶۰ دسی‌بل یا بالاتر باشد. در حالی که در مدل UPC این میزان از منفی 50 دسی‌بل بالاتر است. هرچه این تلفات بیشتر باشند جفت‌شدن دو کانکتور بهتر انجام می‌شود.

پچ کورد با کانکتورهای UPC و  APC| ارتباطات شبکه پودسان

 

فروش پچ کورد فیبر نوری نگزنس

در فروشگاه اینترنتی و تجهیزات شبکه پودسان برندهای مختلفی از پچ کورد فیبر نوری تولید می‌شوند. پچ کورد فیبر نوری نگزنس یکی از برترین مدل‌های تولید شده در بین انواع برندهای حال حاضر جهان است. در فروشگاه اینترنتی ما فروش پچ کورد فیبر نوری نگزنس در مدل‌های مختلف برای انواع کاربری‌ها میسر گردیده است. شما می‌توانید با خرید اینترنتی هر یک از این مدل‌ها سفارش خود را دراسرع‌وقت در منزل و یا محل کار تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند