به پـودسـان خـوش آمدید

معرفی کیستون نگزنس و آشنایی با انواع آن

فهرست مطالب

کیستون نگزنس چیست |ارتباطات شبکه پودسان

کیستون چیست؟

کیستون نگزنس چیست ؟ کیستون یکی از بخش های حیاتی و مورد نیاز در ساختار شبکه است. وظیفه آن، برقراری ارتباط بین کابل شبکه و سایر تجهیزات پسیو شبکه است. بنابراین، انتخاب نوع کیستون بسیار حیاتی است. زیرا نقش مهمی در شبکه دارد. کیستون ها از یک طرف به کابل شبکه و از طرف دیگر به سوکت RJ45، RJ11 و… مرتبط می شوند. در ادامه به شرح کیستون نگزنس خواهیم پرداخت.

کیستون نگزنس چیست |ارتباطات شبکه پودسان

 

آشنایی با انواع کیستون

کیستون ها یکی از مهمترین بخش های پرکاربرد و حیاتی در چارچوب شبکه  هستند که به عنوان رابط بین کابل شبکه و سایر سخت افزارهای شبکه مانند سوئیچ شبکه، پچ پنل و…. استفاده می شود. نام دیگر کیستون ها پریز شبکه می باشد که دارای دسته های مختلفی است که با کاربرد و نوع استفاده هماهنگ هستند. این دسته شامل نوع استاندارد (CAT)، نوع (شیلد) محافظ (SFTP و UTP) و همین طور جنس بدنه کیستون است. در این مقاله به ارائه انواع کیستون ها خواهیم پرداخت.

بر اساس نوع شیلد می توان کیستون های شبکه  را تقسیم بندی کرد:

بنابراین با توجه به نوع شیلد کیستون ها به دو دسته UTP و SFTP تقسیم‌ بندی می ‌شوند.

 

کیستون UTP:

کیستون UTP  مناسب کابل شبکه UTP  است این شبکه فاقد شیلد و فویل می‌ باشد.  البته این اتصالات فقط از طریق سوکت شبکه امکان پذیر است. به همین خاطر می بایست از پچ کورد استفاده کرد.

 

کیستون SFTP:

کیستون SFTP  باید به کابل شبکه SFTP  متصل شود این شبکه دارای شیلد و فویل است. این نوع از کیستون از قیمت بالاتری نسبت به کیستون  UTP  برخوردار است زیرا شیلددار است.

کیستون نگزنس چیست |ارتباطات شبکه پودسان

 

بررسی کیستون نگزنس

نگزنس عنوان یک شرکت تولید کننده انواع محصولات شبکه است. از آنجایی که این آیتم دارای نکات برجسته و ویژگی های تخصصی خاصی است، می توان آن را در دسته بندی کیستون های زیر ساخت شبکه قرار داد، کیستون نگزنس دارای جزئیات فنی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.ویژگی کیستون نگزنس برای هر یک از انواع آن متنوع است و ممکن است محافظت شده(شیلددار) یا بدون محافظ ( بدون شیلد) باشد. در طبقه بندی کیستون ها، می توان مجموعه ای از ویژگی های کابل شبکه را به آن اختصاص داد، به عنوان مثال، کیستون  CAT6 UTP Nexans N420.660 ممکن است یک کیستون سازمان یافته باشد که در دسته cat6 قرار می گیرد و نوعی Utp  بدون شیلد محسوب می شود.

کیستون نگزنس چیست |ارتباطات شبکه پودسان

 

مشخصه های رنگ خاکستری با وزن پنجاه گرم و سبک در کیستون نگزنس به شکل خاکستری می باشد. دیگر ویِژگی مهمی که کیستون نگزنس دارد جنس بدنه پلاستیکی است. البته ناگفته نماند که این جنس کاملا با کیفیت و مرغوب است و در بسته های 24 تایی به فروش می رسد. برند نگزنس یکی از معروف ترین برند های تولید محصولات شبکه در جهان است. این شرکت فرانسوی است که در زمینه تولید، فروش و خرید کابل شبکه فعالیت می کند و محصولات را به صورت عمده به فروش می رساند. کیستون نگزنس جهت اتصال با دیگر تجهیزات سازمان دهی شبکه کاربرد دارد. این تجهیزات می تواند سوئیچ، سرور، روتر و …. باشد.

جالب است بدانید که شرکت نگزنس انواع تجهیزات شبکه و تجهیزات پسیو را با قیمت مناسب عرضه می کند، یک اصل کلی در محصولات شرکت نگزنس این است که طراحی مناسب محصولات همراه با پیاده سازی منطقی و اصولی مطابق با استاندارد از بیشترین موارد در نظر گرفته شده است. مثلا  یکی از خصوصیات کیستون نگزنس قابلیت گذراندن تست فلوک ( fluke ) است که بر روی خروجی تاثیر مثبت دارد.

کیستون نگزنس چیست |ارتباطات شبکه پودسان

 

انواع کیستون بر اساس CAT یا Category

اگر بخواهیم طبق استاندارد سرعت و کارایی، کیستون ها را دسته بندی کنیم اصطلاحا به این دسته بندی  CAT گفته می شود. در واقع این دسته بندی ها نیز  درجه بندی شده هستند که از CAT1 تا CAT8 نام گذاری شده اند. البته در تکنولوژی شبکه اغلب از کیستون‌ های CAT5 به بالا بیشتر استفاده می شود.

 

کیستون نگزنس CAT6:

کیستون CAT6 نگزنس یکی از مهم ترین کیستون های پرکاربرد است. از آنجایی که سرعت انتقال بالاتر را در مقایسه با کیستون  CAT5 و CAT5e تقویت می کند.

 

 

کیستون نگزنس چیست |ارتباطات شبکه پودسان

 

مطلب پیشنهادی  :  انواع فیبر نوری مالتی مود +معرفی انواع پچ کورد فیبر نوری

 

کیستون نگزنس CAT6a:

در حقیقت، کیستون CAT6a نمونه ای پیشرفته تر و به روزتر از کیستون CAT6 در نظر گرفته می شود. این نوع کیستون از زیربنای سرعت تبادل 10 گیگابایت بر ثانیه با سرعت انتقال 500 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

 

کیستون Cat6 UTP نگزنس : N420.660

این کیستون نگزنس مطابق با جدیدترین دستورالعمل های کابل کشی و در دسته بندی  Cat6 در سراسر جهان برنامه ریزی شده است و سرعت تبادل اطلاعات 1 گیگابیت در ثانیه و سرعت انتقال 250 مگا هرتز را پشتیبانی می کند. این کیستون  ها بدون حفاظ می باشند و به آن ها اصطلاحا UTP گفته می شود. اما نمی توانند نویز و تداخلات الکتریکی را به خوبی از بین ببرند، اما شما می توانید از کیستون نگزنس SFTP برای حل این مشکل استفاده کنید. این مدل از کیستون دارای وزن 50 g گرم است. بهتر است از کابل نگزنس به همراه کیستون نگزنس استفاده کنید زیرا با محصولات نگزنس هماهنگی بیشتری دارد.کیستون Nexans Cat6 UTP  در بسته های 24 تایی قابل دسترسی است و به رنگ خاکستری می باشد. کیستون UTP Nexans از دو قسمت ساخته شده است، یک بخش از آن اصلی است و یک بخش آن پلاستیکی که برای متصل کردن کابل شبکه بر روی آن  استفاده می شود. اتصال کابل به کیستون های Cat6 UTP را می توان به طور دقیق با آچار پانچ نگزنس انجام داد، اما این ارتباط را  می توانید بدون آچار نیز انجام دهید. می توان در پچ پنل ها و ترانکینگ ها از کیستون Cat6 UTP نگزنس  N420.660 استفاده نمود.

 

 

خرید کیستون نگزنس

شرکت پودسان به عنوان وارد کننده ومتخصص فروش کیستون نگزنس ، آمادگی دارد تا شما را در خرید بهترین کیستون نگزنس همراهی کند. لطفا جهت خرید ارزانترین کیستون نگزنس ، با کارشناسان شرکت پودسان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی

در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با سلام

سوال خود را بپرسید

کارشناسان فروش پودسان در کمترین زمان پاسخگو هستند